Betekenisvolle projecten in de gezondheidszorg | Jaaroverzicht 2019

Publicatie datum
Paragrafen

Unica is al jaren een betrouwbare partner voor ziekenhuizen en andere instellingen in de gezondheidszorg. Wij helpen klanten om met innovatieve oplossingen voorop te blijven lopen om betere zorg met minder ondersteunend personeel te leveren. In 2019 mocht Unica bijdragen aan een aantal betekenisvolle projecten in de gezondheidszorg die het uitlichten waard zijn.

Radboudumc nieuwbouw

Radboudumc
Naast de huidige hoofdingang van het Radboudumc verrijst de komende drie jaar een gloednieuw hoofdgebouw van negen verdiepingen. Dinsdag 23 april was de officiële startdatum van de bouw, die wordt uitgevoerd door consortium FourCare, bestaande uit Trebbe, Van Wijnen, ENGIE Services en Unica. Door de krachtenbundeling heeft FourCare vier keer zoveel kennis en kunde in huis voor het realiseren van nieuwbouw en verbouw van ziekenhuizen. Lees meer.

Amphia
Hetzelfde bouwconsortium FourCare droeg in juni de ‘sleutel’ van het nieuwe Amphia in Breda overgedragen aan de Raad van Bestuur. Inmiddels is het ziekenhuis eind 2019 in gebruik genomen. Klik hier om meer te lezen over de oplevering van Amphia in Breda.

IJsselland Ziekenhuis
De klinische afdelingen van het IJsselland Ziekenhuis in Capelle aan den IJssel ondergaan de komende twee jaar een complete renovatie. Unica is samen met Dijkxhoorn (bouwkundig aannemer), Croonwolter&dros (elektrotechniek) en Interfurn (meubelleverancier vaste inrichting) betrokken bij deze grootschalige operatie. Hierbij is Unica als werktuigbouwkundig technisch dienstverlener verantwoordelijk voor de renovatie van de HVAC-, sanitaire- en sprinkler installaties. Klik hier om meer te lezen.

Profila Zorg
Unica verzorgt al zeven jaar de ICT-dienstverlening voor Stichting Profila Zorg. In september tekenden bestuurder Rien Brand van Profila Zorg en directeur Gerard Tijink van Unica ICT Solutions voor een verlenging van het partnership met drie jaar. Profila vergeleek diverse aanbieders in het voortraject, maar verkoos uiteindelijk opnieuw Unica ICT Solutions boven andere ICT-partijen.

Sint Maartenskliniek
In november 2019 werd de nieuwbouwvleugel van de Sint Maartenskliniek officieel geopend. In krap twee jaar tijd verrees in Ubbergen een vrijwel compleet ziekenhuis van 12.000 m2, bestaande uit een supermodern OK-complex, een ruime revalidatievleugel met verpleegafdelingen en een Loop Expertise Centrum. Unica was verantwoordelijk voor de technische installaties van de nieuwbouw. “We hebben een veilige, gezonde en helende omgeving voor patiënt en personeel gecreëerd”.

Deel 1 en 2 van het Unica jaaroverzicht 2019 al gelezen?