Assistent Manager Sales


Fulltime – 40 uur per week.

Heb jij minimaal 5 jaar werkervaring in een commerciële functie en ben je toe aan een nieuwe stap in je carrière? Wegens groei van onze organisatie zijn we op zoek naar een Assistent Manager Sales!
 

Over de functie
Als Assistent Manager Sales ben je de rechterhand van, en leg je directe verantwoording af aan, onze Salesmanager. Vanuit jouw rol ben je veel in contact met jouw salescollega’s, marketing, het projectbureau en het MT. Vanzelfsprekend heb je ook veel contact met onze (grotere) klanten. Je ondersteunt bij diverse sales gerelateerde zaken maar je krijgt ook zeker de ruimte voor eigen initiatieven, denk hierbij aan nieuwe manieren van marktbewerking en leadgeneratie, maar ook het optimaliseren van diverse salesprocessen. Je bent commercieel ingesteld en beschikt over een goede dosis ICT-kennis, want je bent inhoudelijk verantwoordelijk voor offertes.

Functie inhoud

  • Schakel tussen sales en marketing op het gebied van leadgeneratie, marketingevents en relatie evenementen;
  • Schakel tussen sales en projectbureau bij overdracht van opdracht naar project;
  • Eerste aanspreekpunt van salesorganisatie bij mogelijke commerciële escalaties;
  • Verantwoordelijk voor interne salesprocessen, zoals disputenbehandeling;
  • Rapportages maken op het gebied van funnel management en forecasting voor sales en het MT;
  • Mede-opstellen en controleren van offertes;
  • Coördineren van aanbestedingstrajecten;
  • Verantwoordelijk voor sales gerelateerde CRM activiteiten binnen de salesorganisatie en de  salesdocumenten(structuur);
  • Klantcontact: proactief benaderen van klanten, incidenteel op klantbezoek bij grotere klanten;
  • Toezicht houden op administratieve werkzaamheden accountmanagement op gebied van relatiebeheer en new business.

Opleiding en ervaring

  • Een afgeronde relevante hbo-opleiding of hbo werk- en denkniveau aangevuld met relevante werkervaring;
  • Je beschikt over ruim 5 jaar werkervaring in een commerciële functie;
  • Je beschikt over aantoonbare ervaring in de volgende kennisgebieden:
  • Kennis van ICT, software en hardware, en van de ICT-markt
  • Affiniteit met administratieve processen;
  • Je hebt ervaring met Business-to-Business verkoop;
  • Je beschikt over inzicht in bedrijfsprocessen.

Jouw kwaliteiten

  • Goede communicatieve eigenschappen, zowel mondeling als schriftelijk;
  • Commercieel inzicht en gedrevenheid, handelt proactief;
  • In staat om mee te denken, zowel met de klant als met de organisatie;
  • Je kan goed luisteren en bezit inlevingsvermogen;
  • Affiniteit met administratieve processen, je kunt nauwkeurig werken;
  • Je bent een teamspeler.

Wat wij je bieden

  • Goed salaris en prima secundaire arbeidsvoorwaarden;
  • Veel ruimte voor eigen initiatieven met bijbehorende verantwoordelijkheden;
  • Auto, laptop en mobiele telefoon van de zaak;
  • Collectieve verzekeringen en een goede pensioenregeling;
  • Informele bedrijfscultuur binnen een ambitieuze organisatie;
  • Mogelijkheid tot het volgen van studie of cursus.

Reacties
Spreekt deze functie jou aan en of wil je een verdere toelichting, neem dan contact op met Mark Lacroix via 088-2222676. Direct solliciteren kan via ons online sollicitatieformulier. Het opvragen van referenties en een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) maakt onderdeel uit van de sollicitatieprocedure. We zien jouw reactie met belangstelling tegemoet!

* Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Documenten
Slechts één bestand.
3 MB limiet.
Toegestane types: txt rtf odf pdf doc docx zip.
Slechts één bestand.
3 MB limiet.
Toegestane types: txt rtf html odf pdf doc docx zip.