Webinar: De zorgwerkplek die bij jou past

Jouw zorg is onze zorg

De vergrijzing in Nederland neemt toe, het aantal ouderen groeit en met dat aantal stijgt ook de behoefte naar zorg. Daarnaast ontstaan er ook (nieuwe) ziektes en leven we langer. Dit samen maakt dat de zorgzwaarte toeneemt. Daartegenover staat dat er al geruime tijd een tekort is aan personeel, dus met het lage aantal zorgverleners moet er meer werk verzet worden. Zorgmedewerkers die aan het bed of bij de cliënt thuis staan, moeten anytime inzicht hebben in relevante gegevens en zo min mogelijk bezig hoeven te zijn met extra (administratieve) handelingen. 

Healthcareorganisaties zoeken naar gemakken waarmee zorgpersoneel het werk zo efficiënt mogelijk kan doen. ICT-diensten in de zorg moeten voldoen aan een complex geheel van omvangrijke systemen, strenge procedures en wettelijke protocollen. Werken met apps is inmiddels gemeengoed geworden voor zorgpersoneel, maar ook het aantal nieuwe applicaties, de continu groeiende noodzaak van digitalisering en het koppelen van apparaten aan het zorgproces om de zorg verder te ondersteunen zullen alleen maar verder toenemen. De zorgverlener, die aan het bed of bij de cliënt thuis staat, moet te allen tijde inzicht hebben in relevante cliëntgegevens en deze desgewenst ook kunnen bijwerken. Ontwikkelingen die vragen om een moderne werkplek die verdere digitalisering kan ondersteunen en daarmee een bijdrage levert aan efficiënte zorg.

Tijdens het webinar ‘De zorgwerkplek die bij jou past!’ presenteert Unica ICT Solutions de Zorgwerkplek, een werkplek die is afgestemd op de behoefte van jouw (zorg)medewerkers en invulling biedt aan de eisen die gesteld worden vanuit AVG en NEN7510. Wij zorgen ervoor dat de toevoeging van unieke eigenschappen en tools het leven van jouw zorgmedewerkers een stuk makkelijker wordt gemaakt. Jouw moderne Zorgwerkplek wordt mede mogelijk gemaakt door de samenwerking met onze partners, die tijdens het seminar jou alles vertellen over de voordelen van hun oplossingen.

Ben je benieuwd naar de toekomst in de zorg door digitaliseringen en naar wat de Zorgwerkplek kan betekenen voor jouw zorgorganisatie en -medewerkers? Schrijf je dan in voor het webinar ‘De zorgwerkplek die bij jou past!’.

 

#contact
 

Agenda

  • Voordelen van digitalisering in de zorg.
  • De Zorgwerkplek, jouw werkplek: 
    • Gebaseerd op gebruikersbehoefte;  
    • Met een overzichtelijk portaal inclusief alle relevantie informatie en applicaties; 
    • Waarmee je vanuit je vertrouwde mail-omgeving veilig e-mailberichten verstuurd binnen de geldende wet- en regelgeving binnen de zorg (NTA 7516);  
    • Waarin vanuit één of meerdere bronsystemen de volledige in, door en uitstroomprocessen van medewerkers geautomatiseerd zijn (Provisioning);
    • Jij als gebruiker gemakkelijk (tijdelijk) toegang kan vragen tot applicaties of data (Service Automation). 
  • De Zorgwerkplek die jou de basis biedt voor verdere efficiëntie:
    • Optimaal samenwerken met O365.  
    • Vlotter en minder foutgevoelig werken door het gebruik van PowerApps en integratie met apps zoals ECD/EPD. 
    • Data door digitalisering eenvoudiger gebruiken ten behoeve van trendanalyses en dashboards. Dit kan zo een rol spelen in bijvoorbeeld preventieve zorg.
  • Toekomstvisie:
    • Sneller en minder foutgevoelig werken door het gebruik van PowerApps en integratie met apps zoals ECD/EPD. 
    • Data door digitalisering eenvoudiger gebruiken ten behoeve van trendanalyses en dashboards. Dit kan zo een belangrijke rol spelen in bijvoorbeeld preventieve zorg.
    • Eén device voor de zorgmedewerker waar alles op samen komt, waaronder ECD/EPD, HRM, Pager oproepen & Telefonie, Samenwerking (O365), Barcode scanning ten behoeve van bijvoorbeeld Medimo, Zorgoproepsystemen, Dwaling & detectie, Persoonsalarmering, Brandmelding, Track & Trace van medische apparatuur. 

De sprekers

Roger Schmitz          Unica ICT Solutions

Roger Schmitz

Sr. Accountmanager - Unica ICT Solutions

Zorgbranchemanager Roger Schmitz is bij Unica ICT Solutions al geruime tijd specialist op het gebied van ICT in de zorgbranche en heeft daar ook ruime kennis in opgedaan. Met zijn kennis en expertise geeft hij zorgorganisaties dagelijks advies en voorziet ze van een aanpak waarmee een basis gelegd kan worden voor verdere digitalisatie in de zorg. Die basis maakt steeds meer mogelijk, om bijvoorbeeld met behulp van dataprocessen verder te automatiseren en daarmee het zorgproces efficiënter te laten verlopen. Samen met het team van specialisten van Unica ICT Solutions wordt het mogelijk de perfecte zorgwerkplek te faciliteren en beheren.
 

Arthur Turksma          Iris

Iris Intranet | triptic

Arthur Turksma, directeur intranetstrategie

Iris Intranet is hét sociale intranet in de digitale werkplek van Unica ICT Solutions en mag zeker niet ontbreken in de digitale werkplek. Door de standaard functionaliteiten en diverse uitbreidingen sluit Iris naadloos aan op de behoefte van jouw organisatie. Zij zorgt ervoor dat jij kunt samenwerken en kennis kunt delen met je collega’s. Maar dat niet alleen. Op Iris lees je het laatste organisatienieuws en schrijf je je in voor evenementen. Iris Intranet is van zichzelf al bijzonder veelzijdig, maar in samenwerking met partners werkt ze nog vanzelfsprekender. Benieuwd hoe ze dit doet? Kom luisteren naar ons verhaal. Wij laten je zien wat Iris voor jouw organisatie kan betekenen en hoe ze kan helpen uitdagingen te trotseren.
 

Wim de Koning          Bastion 365

Fenestrae | Bastion 365

Wim de Koning, CEO Fenestrae

Fenestrae Bastion 365 is dé oplossing als het gaat om het veilig e-mailen van persoonlijke gezondheidsinformatie. Bastion 365 sluit naadloos aan op Microsoft 365, zonder plug-ins of ander gedoe! Het is zeer gebruiksvriendelijk, 100% SaaS en voldoet volledig aan de NTA 7516 norm voor veilig e-mailverkeer. 
 

Tjeerd Seinen          Tools4ever

Tools4ever

Tjeerd Seinen, Expert Identity Management Tools4ever

Met behulp van de HelloID-software van Tools4ever is het mogelijk om IT-processen eenvoudig te automatiseren via het HR-systeem. Denk bijvoorbeeld eens aan het aanmaken en aanpassen van user accounts en de bijhorende rechten, het doorvoeren van functie- en afdelingswijzigingen maar ook het tijdelijk uitgeven van extra rechten en licenties. Elke wijziging in het HR-systeem (AFAS, Visma/Raet etc.) wordt gedetecteerd en automatisch doorgezet in alle gekoppelde systemen, denk bijvoorbeeld aan (Azure) Active Directory, Google, O365, SharePoint, TOPdesk, Ultimo, Medimo, Nedap ONS, Caress en Qic. Foutgevoelige-, handmatige- en arbeidsintensieve processen worden met behulp van HelloID geëlimineerd, processen die vertragend kunnen werken op de zorgprocessen. Daarmee verhogen we binnen deze processen de efficiëntie en veiligheid.


Ook nieuwsgierig naar de zorgwerkplek die bij jou past?

Schrijf je hier in.