Service Delivery Manager

Kan jij onze dienstverlening naar een hoger level tillen door de juiste borging van processen en correcte communicatie hierover met onze klanten? Dan is dit de functie voor jou!

Over de functie
Als Service Delivery Manager ben je verantwoordelijk voor de inrichting van de dienstverlening van Unica Schutte ICT op de behoefte en vraag van de klantorganisatie. 
Je formaliseert de afspraken met diverse klantorganisaties op tactisch niveau en bent verantwoordelijk voor het opstellen en beheren van processen en procedures teneinde de dienstverlening van Unica Schutte ICT af te stemmen op de klantsituatie en conform SLA te presteren. 
Daarnaast maak je periodiek rapportages aan de hand van prestatie-indicatoren. 
Je denkt mee met de klant en analyseert de dienstverlening vanuit Unica Schutte ICT regelmatig met de klant. Daarnaast ben je in staat om verbetervoorstellen te kunnen doen om de ICT omgeving van onze klanten nog effectiever en efficiënter te kunnen inrichten. 
Enerzijds vanuit beheerperspectief maar anderzijds ook vanuit de (toekomstige) behoeftes van de klant. Tevens ben je actief betrokken in de pre-sales fase voor het inhoudelijk onderbouwen van de dienstverlening.

Wat je kunt

Procesbeheer

  • Zorgen voor goed functionerend proces en functionele aansturing van betrokken procescoördinatoren;
  • Stellen van prioriteiten;
  • Bewaking voortgang en eventuele escalatie m.b.t. beheerprocessen;
  • Resourceallocatie t.b.v. procesuitvoering;
  • Vastlegging administratie.


Dienstencatalogus

  • Opstellen, onderhouden en beschikbaar stellen van een dienstencatalogus teneinde de klant inzicht te verschaffen in het dienstenpakket van Unica Schutte ICT.


Service Level Agreements (SLA’s)

  • Opstellen van SLA’s en andere afspraken met de klantorganisatie inzake de dienstverlening van Unica Schutte ICT;
  • Verantwoordelijk voor de naleving van de SLA’s en UC’s (zowel intern als extern);
  • Evalueren en beheren van de SLA’s en andere afspraken en indien nodig de interne organisatie aanspreken op afwijkingen van de behaalde performance t.o.v. de afgesproken SLA’s.


Rapportages

  • Opstellen van rapportages betreffende de dienstverlening t.b.v. de klantorganisatie en het management van Unica Schutte ICT;
  • Escalatierapportages over processen;
  • Aanleveren rapportages t.b.v. accountmanagement.


Kwaliteit

  • Signaleren van verbeterpunten in de dienstverlening van Unica Schutte ICT en opstellen van verbetervoorstellen;
  • Opstellen plannen van aanpak ter verbetering procesinrichting (ontwerp, beschrijving, TVB’s etc);
  • Zorgdragen voor afstemming én aansluiting beheerprocessen onderling.


Financiën

  • Bewaking van de kosten en opbrengsten.


Relatiebeheer

  • Vormen van centrale aanspreekpunt vanuit Unica Schutte ICT voor de klantorganisatie op het gebied van dienstverlening;
  • Zorgdragen voor communicatie richting klant én interne organisatie in geval van procesaangelegenheden met grote impact;
  • Tevens onderhoud en intensiveer je contacten en samenwerking met derde partijen indien ze betrokken zijn binnen een service proces. Dit geldt eveneens voor partnerships met leveranciers en kennisinstituten.


Consultancy

  • Meedenken bij de klant in hun ICT domein. Signalerende en adviserende rol over de ICT omgeving van de klant.
  • Meewerken of initiëren van verbeterplannen.
  • Tevens alert zijn op verkoopkansen en deze doorspelen aan sales.
     

Opleiding en ervaring

  • Relevante opleiding op HBO niveau
  • Bedrijfskundig inzicht en in staat procesmatig te denken.
  • Kennis van beheermethode (ITIL), niveau Service management
  • Brede ICT-kennis
  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring in dit werkgebied


Wie jij bent

  • Resultaat- en doelgericht
  • Handen uit de mouwen mentaliteit, flexibel
  • Goede communicatieve eigenschappen; zowel in woord als in geschrift
  • Procesmatig inzicht en –gedrevenheid; handelt proactief
  • Zelfstandig en initiatiefrijk
  • Komt gemaakte afspraken na
  • Is goed in administratieve vastlegging van afspraken
  • Kan eigen werkzaamheden goed plannen
  • Denkt in uitdagingen in plaats van problemen
  • Affiniteit met consultancy en sales
  • Signaleert verkoopkansen


Wat wij je bieden

  • De mogelijkheid mee te bouwen aan een groeiende organisatie en hier zelf in mee te groeien;
  • Een marktconform salaris met uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden;
  • Een leaseauto en mobiele telefoon van de zaak;
  • Collectieve verzekeringen en pensioenregeling;
  • Verantwoordelijkheden met bijbehorende bevoegdheden;
  • Interessante klantomgevingen.
  • Een informele bedrijfscultuur binnen een ambitieuze organisatie.


Reacties
Herken jij je in het bovenstaande profiel en ben je enthousiast geworden over de functie? 
Dan horen wij graag van je. 
Je kan je motivatie en CV mailen aan de afdeling HRM via hrm@unicaschutte-ict.nl 
Heb je vragen over bovenstaande functie of wil je gewoon wat meer weten over Unica Schutte ICT? Neem dan contact op met HRM via telefoonnummer 088-2222676 of mail je vragen naar hrm@unicaschutte-ict.nl. 
Het opvragen van referenties en een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG - maximaal zes maanden oud) maakt onderdeel uit van de sollicitatieprocedure. 
We kijken uit naar je reactie!

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Aanhef
Aanhef
Documenten
Slechts één bestand.
3 MB limiet.
Toegestane types: txt rtf odf pdf doc docx zip.
Slechts één bestand.
3 MB limiet.
Toegestane types: txt rtf html odf pdf doc docx zip.