DEVENTER – Onlangs is de partnerovereenkomst getekend tussen Unica ICT Solutions en IQ Messenger, leverancier van het merkonafhankelijk softwareplatform voor alarmering en communicatie. IQ Messenger voldoet aan belangrijke zorgnormeringen voor de waarborging op veiligheid en betrouwbaarheid en is gecertificeerd conform de NEN 2575, ISO 27001, NEN 7510, ISO 13485 en CE Klasse II B. Met het partnership verstevigt Unica ICT Solutions haar positie binnen de zorgsector en legt de ICT-dienstverlener een stevig fundament om de wereld van (zorg) domotica, GBS (gebouwbeheersystemen), slimme sensoren (IoT) en ICT met elkaar te verbinden.
Met het gebruik van IQ Messenger is Unica ICT Solutions in staat om 24/7 zorg- en gebouwalarmeringen te centraliseren en gericht aan te bieden. Dit niet alleen aan de zorgverlener, de meldkamer en de diverse zorgsystemen maar ook door de data te koppelen aan zorgapplicaties waaronder het ECD of EPD. Dit met als doel het verbeteren van de kwaliteit van de zorg, als ook het efficiënter en effectiever worden van zorgprocessen waardoor bijvoorbeeld alarmmoeheid wordt voorkomen.
“Zorgdomotica en IoT spelen een steeds belangrijkere rol bij de veranderende zorg voor de toekomst, waarbij onder andere het thema ‘zorg op afstand’ zich door kan blijven ontwikkelen om personeelstekorten op te kunnen vangen. Door dezelfde technologieën binnen zorginstellingen door te trekken op thuislocaties (mantelzorg) kan thuis dezelfde zorg en veiligheid worden geboden als binnen een zorginstelling. Als Unica willen we hier graag een bijdrage aan leveren door de kennis en ervaring van alle clusters die betrokken zijn bij de zorg te bundelen”, zo verwoordt Dennis van de Burgt, Directeur Business Development bij Unica ICT Solutions.
Unica is met een netwerk van negen bedrijvenclusters en meer dan 3.000 medewerkers een van de grootste technisch dienstverleners van Nederland. De organisatie is als geen ander in staat om gebouwen zoals ziekenhuizen, verpleegtehuizen, verzorgingstehuizen en mantelzorglocaties te voorzien van slimme sensoren, slimme meters, toegangssystemen en andere gebouw gebonden installaties. Hierdoor kunnen gegevens zoals de luchtkwaliteit, temperatuur van de ruimte of andere relevante gekoppeld worden aan zorgapplicaties met behulp van het IQ Messenger Platform.
Over IQ Messenger
IQ Messenger verbetert alarmeringsprocessen voor de gezondheidszorg, industrie en overheid middels haar krachtige merkonafhankelijke platform voor kritische alarmering en communicatie. IQ Messenger wordt ingezet door toonaangevende organisaties over de hele wereld. De apps en integraties van IQ Messenger zijn erop gericht om de juiste informatie bij de juiste persoon te brengen, op de juiste tijd en naar het juiste device. Dit doen we met een groot software development team en gebaseerd op jarenlange ervaring in de wereld van kritische alarmering. Onze software is medisch klasse IIb gecertificeerd, volledig merkonafhankelijk en device neutraal. Alle denkbare systemen in en rondom een gebouw welke een alarm geven of een alarm output kunnen ontvangen zijn geïntegreerd in het IQ Messenger platform waarbij wij de meldingen naar ieder gewenst (smart) device uitsturen (any-to-any). Professionals werken met onze software doeltreffender en zonder het risico van vendor lock-in en alarmmoeheid. Het resultaat? Betere zorg voor cliënten of patiënten en voor de industrie hogere productiviteit en veiligheid voor professionals.
Over Unica ICT Solutions
Unica ICT Solutions telt ruim 250 medewerkers en verzorgt praktisch alles op ICT-gebied. Van advies, training en adoptie tot de implementatie, het beheer én het onderhoud van ICT-omgevingen. 'Niet alleen voor kantoren, maar ook binnen de zorg, automotive en de logistiek leveren we als ‘one stop shop’ alles op het gebied van networking & communications, hybrid cloud oplossingen, security en functionele dienstverlening zoals business process solutions en data, analytics & AI.
Dit alles binnen ons hoofdthema digitale transformatie', vertelt Dennis van de Burgt, Directeur Business Development bij Unica ICT Solutions. 'Met een eigen in-house serviceorganisatie onderscheiden we ons als ICT-dienstverlener als het gaat om volledige outsourcing, doordat we 24x7 klaarstaan om onze klanten te ondersteunen voor zowel technische als functionele vraagstukken.