Geef jouw buitendienstmedewerkers de perfecte ondersteuning om proactief te blijven | Unica

Geef jouw buitendienstmedewerkers de perfecte ondersteuning om proactief te blijven

Geef jouw buitendienstmedewerkers de perfecte ondersteuning om proactief te blijven

Het tekort aan gekwalificeerd personeel in de buitendienst is enorm. Direct gevolg is dat buitendienstmedewerkers steeds vaker buiten de ‘vaste’ aangewezen regio moeten werken. Je wilt dat jouw buitendienst de service op de juiste plek kan blijven leveren samen met de juiste resources. Maar ook dat zij kunnen blijven voldoen aan de verwachtingen van jouw klanten, alles inclusief tijdige planning en locatiegegevens van technici. Een goede verwachting scheppen richting jouw klanten is in deze tijd immers steeds crucialer, je wilt je als organisatie kunnen blijven onderscheiden. Hoe zorg je ervoor dat jouw buitendienstmedewerkers de juiste ondersteuning geeft waarmee zij het verschil kunnen maken? Onze Business Development Manager Dynamics 365, Teun Pouw, vertelt je hoe hij jouw organisatie (samen met zijn team) kan helpen.

Klanten wil je opties geven waarmee zij zelf afspraken kunnen maken, want dat eisen klanten vandaag de dag ook steeds meer. Rapportages moeten op elk moment van de dag inzichtelijk en te raadplegen zijn, zodat er snel geschakeld kan worden. De complexiteit van installaties neemt daarnaast steeds meer toe en benodigd materiaal moet continu beschikbaar zijn. Fieldservice wordt zo steeds belangrijker en het is crucialer dan ooit deze complexiteit te borgen én te bewaken, zodat jouw organisatie hier proactief op in kan spelen.

“Ga van reactief naar proactief! Geef jouw buitendienst de perfecte ondersteuning om service te verhogen”

De AI-gestuurde planningsadviezen helpen je om de juiste technicus op het juiste moment bij het juiste serviceverzoek neer te zetten. Maar ook maak je mogelijk de toegewezen resources te verbeteren met behulp van een planbord en interactieve kaart. Optimaliseer vervolgens zowel jouw services als informatiebronnen. Uitgebreide dashboards geven je de mogelijkheid om met inzichten bijvoorbeeld servicemanagers te helpen bij het analyseren van kansen. Alles om geslaagde reparaties bij het eerste contact te kunnen verbeteren. 

Zet reactieve service om naar proactieve service. Slimme sensoren in allerlei verbonden apparaten die jouw buitendienstmedewerkers gebruiken, kunnen jou helpen problemen te detecteren en te verhelpen, maar helpen jou ook om data te verzamelen waar je vervolgens weer op in kunt spelen. Daarmee wordt het mogelijk de service te verhogen. Dynamics 365 voor Fieldservice zorgt voor een perfecte ondersteuning van jouw buitendienst en zo kunnen extra (onnodige) serviceverzoeken worden voorkomen. Zo gaat de transformatie steeds verder en wordt het zelfs mogelijk gepland onderhoud te leveren en te voorspellen (just in time predictive maintenance).

Het resultaat

  • Proactieve service in plaats van reactief 
  • Intelligente planborden en resourceplanning 
  • Sneller en efficiënter serviceproces 
  • Los mogelijke problemen of knelpunten sneller op 
  • Verhoging van de kwaliteit van het serviceproces 
  • Klanttevredenheid wordt verbeterd 
  • Verzamel met IoT data van jouw apparaten en lever zo proactieve service

We kunnen jou met Dynamics 365 op vele fronten ondersteunen, niet alleen jouw buitendienst, maar ook jouw projectafdeling, marketing, sales en servicedesk. Meer over deze onderwerpen lees je in de whitepaper ‘Houd je klant dichtbij en je concurrent veraf’. Download ‘m hier

Laat Teun en zijn team van experts jou helpen om jouw projectmanagement vooruit te laten gaan. Bel voor een vrijblijvend informatief gesprek, wij staan je graag te woord!

Teun Pouw

Over Teun 

Teun’s jarenlange ervaring in het definiëren en uitvoeren van IT-gedreven strategieën en doelstellingen deed hij op vanuit verschillende rollen in de IT-wereld. Zo kent hij de processen van de diverse afdelingen binnen organisaties als geen ander en heeft hij een grote passie voor het begrijpen van de bedrijfsstrategie, (IT) visie en de bijbehorende processen. Samen met klanten en collega’s richt hij zich op het maken van de vertaling naar de inzet van software in het applicatielandschap om deze processen te automatiseren en digitaliseren. Hij krijgt energie van het werken met een team om zo de bedrijfsontwikkeling en digitale innovatie te stimuleren en de juiste oplossingen aan te kunnen dragen waar organisaties verder mee kunnen. Alles met als doel om vertrouwde partnerschappen op te bouwen, met alle niveaus binnen een (klant)organisatie.