Retail & Handel

Handelsbedrijven zijn continu bezig met scherpe in- en verkoop. Bij deze dagelijkse werkzaamheden spelen internet en communicatiemiddelen een belangrijke rol. Daarnaast is door de online mogelijkheden handel steeds transparanter geworden, men kan namelijk eenvoudig op internet inzien tegen welke prijs de concurrent hetzelfde product aanbiedt. Om als handelsbedrijf producten zo scherp mogelijk aan te kunnen bieden, moeten de algemene bedrijfskosten onder controle blijven. Door de ICT-omgeving, telefonie en verbindingen goed onder de loep te nemen, kan men deze processen efficiënter inrichten en bedrijfskosten besparen. Om bedrijven in de branche handel hierin te ondersteunen, heeft Unica Schutte ICT een brancheconcept ontwikkeld dat volledig is toegespitst op de handelssector. Meerdere bedrijven uit de branche maken reeds gebruik van het brancheconcept.
 

Binnen het concept dat Unica Schutte ICT ontwikkeld heeft voor handelsbedrijven, wordt onder meer rekening gehouden met onderstaande zaken:

De prijsstelling in de handel is dankzij internet zó transparant geworden, dat handelsbedrijven echt op basis van efficiency hun bedrijf moeten inrichten. Door efficiënte processen kunnen handelsbedrijven hun organisatorische kosten zo laag mogelijk houden. Efficiëntie creëren is mogelijk met inzet van de ICT-oplossingen van Unica Schutte ICT. Doordat u gebruik maakt va een virtuele desktop die wordt aangeboden vanuit het datacenter van Unica Schutte ICT, hoeft u zelf niet meer te investeren in een eigen datacenter en eigen hard- en software. U maakt dan zo effectief mogelijk gebruik een robuuste, stabiele, veilige en toekomstbestendige ICT-omgeving. U kunt met het brancheconcept uw ICT-omgeving op- en afschalen op basis van het aantal medewerkers, zodat u betaalt naar verbruik. Daarnaast kunt u kostenbesparing realiseren door uw ICT-beheer vanuit de cloud te laten faciliteren. Doordat er centraal ICT-beheer plaatsvindt, hoeft u daar geen lokale resources meer voor in te schakelen en lift u mee op het centrale periodieke onderhoud. Uiteraard kunt u ook mobiele apparaten koppelen zodat uw medewerkers overal kunnen werken.

Handelsbedrijven beschikken dikwijls over meerdere vestigingen. Door deze vestigingen optimaal met elkaar te verbinden met centrale ICT- en telefonievoorzieningen, kan de efficiëntie van processen naar een hoger niveau getild worden. Er is immers nog maar één platform waar onderhoud en beheer op uitgevoerd hoeft te worden, dus lokaal beheer is hierdoor verleden tijd. Deze centralisering scheelt tevens in uw ICT-kosten. Daarnaast hebt u, indien wenselijk, met een centraal telefonieplatform één centraal ingangsnummer waar uw klanten en leveranciers u op kunnen bereiken, maar waarbij wél iedere vestiging over een apart telefoonnummer beschikt. Het brancheconcept van Unica Schutte ICT biedt een krachtige oplossing voor het centraliseren van uw ICT- en telefonievoorzieningen vanuit de cloud.

Het brancheconcept voor handelsbedrijven houdt rekening met uw klantbenadering via verschillende communicatiekanalen. Met onze oplossingen in vaste en mobiele telefonie, multichannel klantcontact en WebRTC zijn verschillende communicatiekanalen te combineren en samen te brengen in één platform. Zelfs ICT-integratie komt hierbij aan bod, zodat u via internet ook uw telefoontoestel kunt bedienen. Op deze manier kunt u geïntegreerd via telefoon, mail, chat en social media communiceren met uw klanten, terwijl automatisch wordt bijgehouden welke informatie bij welke klant hoort. Zo heeft u uw actuele klantcommunicatierapporten altijd bij de hand. Met WebRTC, dat u rechtstreekse spraak- en videocommunicatie biedt via uw web- of mobiele browser, wordt het nog eenvoudiger om te communiceren met externen zonder extra software of plug-ins te installeren.

Met Microsoft SharePoint beschikt u over een platform waarmee u effectief kunt samenwerken en informatie kunt delen over verschillende vestigingen. Het is daarnaast bij uitstek een platform waar ook uw ketenpartners toegang toe kunnen krijgen, zodat u effectief met hen kunt samenwerken en informatie kan delen. Dit wordt mogelijk gemaakt door onder andere document- en versiebeheer, waarmee u tevens uw bedrijfsprocessen en workflows kunt stroomlijnen. Hiermee krijgt u inzicht in uw in-en verkoopproces en kunt u bijvoorbeeld uw personeelsplanning regelen. Andere belangrijke toepassingen van Microsoft SharePoint zijn het onderling delen van documenten, geïntegreerde agendafuncties en de mogelijkheid om een intranetportaal of klachtenregistratiesysteem op te zetten. Unica Schutte ICT kan deze workflows en processen voor u inrichten met een standaard set elementen die aan te passen zijn naar een omgeving die voor uw organisatie geschikt is. Het SharePoint-platform is modulair uit te breiden met verschillende extra functies, zodat dit platform optimaal afgestemd kan worden op uw organisatie.

Er wordt binnen handelsbedrijven steeds vaker gebruik gemaakt van mobiele devices. Denk hierbij aan bijvoorbeeld smartphones, tablets en smartwatches. Verkopers werken steeds meer met tablets en smartphones, die ze meenemen naar een klant om ter plekke orders in te voeren. Omdat hierbij onder ander bedrijfsgegevens geraadpleegd worden, is het van belang dat de gegevens veilig benaderd worden. Daarom dienen de mobiele devices beheerd te worden, zodat overal dezelfde beveiligingsstandaarden worden toegepast en applicaties op dezelfde wijze aan uw medewerkers worden aangeboden en er een eenduidige gebruikerservaring ontstaat. Unica Schutte ICT kan uw mobiele IT integreren in uw ICT-omgeving, waardoor er één beheeromgeving ontstaat voor zowel ‘vaste’ ICT als mobiele ICT. Het brancheconcept voor de handel heeft verschillende mobile device management-oplossingen om de juiste beveiliging te realiseren. Unica Schutte ICT heeft veel ervaring met mobiele IT en heeft in-house kennis: er zijn eigen telecomspecialisten in dienst. Naast advies over en implementatie van Mobile Device management en integratie in uw ICT-domein, levert Unica Schutte ICT ook mobiele apparaten.