Zakelijke en financiële dienstverlening

De zakelijke dienstverlening kenmerkt zich door het gebruik van veel en grote documentstromen, waarmee vaak bedrijfs- en persoonsgegevens gemoeid zijn. Een continu stabiele ICT-omgeving is hierbij van groot belang. Om bedrijven in de zakelijke dienstverlening te ondersteunen in hun ICT- en telecomomgeving, heeft Unica Schutte ICT een brancheconcept ontwikkeld dat volledig is toegespitst op de uitdagingen in deze sector. Meerdere zakelijk dienstverleners maken reeds gebruik van het brancheconcept. 

Binnen het zakelijke dienstverlening concept van Unica Schutte ICT wordt onder meer rekening gehouden met de onderstaande zaken:

Met telefonie vanuit het brancheconcept van Unica Schutte ICT kunnen zakelijk dienstverleners verschillende vestigingen met elkaar verbinden en mobiele telefonie integreren met vaste telefoontoestellen, zodat medewerkers altijd bereikbaar zijn op één nummer. Vaak bent u ook nog eens voordeliger uit in uw telefoniekosten. Uw medewerkers kunnen bijvoorbeeld onderling gratis bellen via één telefooncentrale. Tevens biedt onze telefonieoplossing de mogelijkheid om uitgebreide rapportages uit te draaien over uw bereikbaarheid. Hiermee ziet u in één oogopslag waar bijvoorbeeld veel binnenkomende telefoontjes zijn, en wat de frequentie ‘niet opgenomen’ is, zodat u uw bereikbaarheid verder kunt verbeteren. Unica Schutte ICT heeft eigen telecomspecialisten in huis die dit telefonieplatform voor u realiseren en beheren. Door onze in-house kennis en ervaring in de uitvoering van deze werkzaamheden bij uw branchegenoten, kunt u profiteren van ons inkoopvoordeel.

‘Het nieuwe werken’ komt veel voor binnen de zakelijke dienstverlening. Er is procentueel een groot aantal flexwerkers en er zijn veel personeelsleden die vaak onderweg en bij klanten zijn. Zij dienen altijd te beschikken over de laatste versie van documenten, want verouderde bestanden kunnen altijd verouderde informatie bevatten. Daarom is het handig om documenten te kunnen delen en te kunnen vergaderen met de actuele versie van de documenten bij de hand. Dit kan middels Microsoft SharePoint, een platform waarmee u effectief samenwerkt door onder andere document- en versiebeheer. Daarnaast kunt u toepassingen op het gebied van workflow management inrichten, waarmee u bijvoorbeeld inkoopprocessen, vakantieplanningen of klachtensystemen kunt opzetten. SharePoint kan zelfs de basis zijn van een intranetportaal of een webportaal voor uw klanten. SharePoint kan zowel separaat worden afgenomen of als onderdeel van Office 365. Unica Schutte ICT heeft een standaard-set aan elementen voor zakelijke dienstverleners, waarmee snel en eenvoudig een effectief SharePoint-platform ingericht kan worden. Dit platform is modulair uit te breiden met verschillende extra functies, zodat dit platform optimaal afgestemd kan worden op uw organisatie.

Met de komst van de Meldplicht Datalekken staat in de sector zakelijke dienstverlening beveiliging van vertrouwelijke bedrijfs- en persoonsgegevens weer scherper op de radar dan ooit. Doorgaans worden bij zakelijk dienstverleners veel persoonsgegevens opgeslagen. Denk hierbij aan NAW-gegevens, maar ook klantdossiers, functioneringsgesprekken en salarisstroken kunnen op straat komen te liggen. Unica Schutte ICT voldoet aan de strenge certificeringseisen (ISO-27001) op het gebied van beveiliging van (persoons)gegevens, waardoor optimale beveiliging van deze informatie voor zakelijk dienstverleners gewaarborgd is. Doordat er veel uitwisseling van gegevens plaatsvindt tussen zakelijk dienstverleners en hun klanten, moeten niet alleen de data goed beveiligd worden, maar ook de verbindingen waarover deze data verzonden worden. Unica Schutte ICT verzorgt de gehele ICT-keten voor zakelijk dienstverleners, waaronder ook de verbindingen waar deze beveiligde data over verzonden wordt. Unica Schutte ICT zorgt met haar diensten voor de randvoorwaarden van een betrouwbare uitwisseling van beveiligde gegevens.

Zakelijk dienstverleners werken relatief vaak ‘mobiel’ met een laptop, tablet en/of smartphone. Veilig toegang krijgen tot zakelijke bestanden via deze mobiele apparaten is daarbij noodzaak, want u wilt natuurlijk niet dat bij verlies van zo’n apparaat anderen zomaar bij uw gegevens kunnen. Door een professionele Enterprise Mobility Management oplossing in te zetten, biedt u uw medewerkers een veilige maar gebruiksvriendelijke mobiele ICT-omgeving aan voor op hun tablet, smartphone of laptop. U kunt een set van standaard apps beschikbaar stellen waar u zelf het beheer over houdt, zodat u uw medewerkers voorziet van de meest actuele apps, maar ook uw bedrijfsinformatie in de apps op een veilige manier afschermt van onbevoegden. Unica Schutte ICT heeft veel ervaring met mobiele IT en heeft in-house kennis: er zijn eigen telecomspecialisten in dienst. Naast advies over- en implementatie van Enterprise Mobility Management, levert Unica Schutte ICT ook mobiele apparatuur (smartphones, tablets, laptops, etc.).

Business-to-Business organisaties kunnen een grote kostenbesparing realiseren door hun ICT uit te besteden. Hierdoor hoeven de zakelijk dienstverleners niet meer zelf te investeren in hun eigen ICT-omgeving, maar nemen ze een cloud dienst af bij een ICT-dienstverlener op basis van betalen-naar-verbruik. Dit betekent dat men een schaalbaar ICT-model afneemt, waarbij de kosten meebewegen met de groei of krimp van uw organisatie. Tevens zijn er verschillende gebruikersprofielen samen te stellen, omdat uw kantoorpersoneel vaak meer functionaliteiten gebruikt dan uw flexwerkers of uitzendkrachten. Daarmee kunt u besparen op uw licentiekosten. Unica Schutte ICT heeft deze mogelijkheden opgenomen in het brancheconcept voor de zakelijke dienstverlening, en heeft ruim 10 jaar ervaring in de exploitatie van cloud oplossingen. Hierdoor biedt Unica Schutte ICT een zeer aantrekkelijke tariefstelling voor cloud omgevingen, die past bij de dynamiek van de zakelijke dienstverlening.

Unica Schutte ICT kan zowel uw legacy applicaties als uw SaaS-applicaties koppelen met uw ICT-omgeving. Hierdoor is er een goede integratie met het ICT-platform en worden uw applicaties zo effectief mogelijk ingezet. Binnen de zakelijke dienstverlening worden vaak ‘standaard’ SaaS-pakketten ingezet. Denk hierbij aan pakketten zoals Exact, AFAS, Unit4 en SalesForce.com. Unica Schutte ICT maakt het bij de meeste SaaS-applicaties zelfs mogelijk om single-sign-on (SSO) technologie toe te passen. Hierdoor hoeven gebruikers zich maar één keer te authentiseren om veilig toegang te krijgen tot elke SaaS-applicatie, terwijl de beheerafdeling met één handeling de rechten tot alle SaaS-applicaties kan verwijderen. Unica Schutte ICT heeft ervaring met het koppelen van pakketten en zorgt ervoor dat deze naadloos opgenomen worden in uw ICT-omgeving. Het platform van Unica Schutte ICT is zo toekomstbestendig mogelijk ingericht, zodat zowel bestaande als toekomstige applicaties of updates eenvoudig kunnen worden gekoppeld. Waar nodig treedt Unica Schutte ICT op als Single-Point-of-Contact (SPOC), waarbij ook de afstemming en aansturing van applicatieleveranciers binnen uw ICT-omgeving verzorgd wordt.