Zakelijke en financiële dienstverlening

De zakelijke en financiële dienstverlening kenmerkt zich door het gebruik van veel en grote (digitale) documentstromen, waarmee vaak bedrijfs- en persoonsgegevens gemoeid zijn. Een continu stabiele ICT-omgeving is hierbij van groot belang. Om deze bedrijven te ondersteunen in hun ICT- en telecomomgeving, heeft Unica Schutte ICT een brancheconcept ontwikkeld dat volledig is toegespitst op de uitdagingen in deze sector. Meerdere zakelijke en financiële dienstverleners maken reeds gebruik van het brancheconcept.

Binnen het brancheconcept van Unica Schutte ICT wordt onder meer rekening gehouden met de onderstaande zaken:

Binnen de zakelijke en financiële sector wordt onderscheidend vermogen steeds noodzakelijker. De klant is mondiger en is tegenwoordig niet bang om ook bij relatief complexe materie over te stappen naar een andere aanbieder. Zaken als uitmuntende bereikbaarheid en persoonlijke, adequate behandeling worden steeds vaker ingezet als onderscheidend vermogen ten opzichte van concurrenten. Daarom bevat het brancheconcept van Unica Schutte ICT een krachtig communicatieplatform, waarbij bereikbaarheid via talrijke communicatiekanalen gerealiseerd wordt. Het gecentraliseerde platform biedt mogelijkheden om vestigingen aan elkaar te koppelen zodat piekverkeer opgevangen kan worden, maar voorziet ook in callcenter toepassingen om grotere volumes aan telefoonverkeer te verwerken. Het communicatieplatform is bovendien multi channel ingericht, waardoor ook andere contactkanalen zoals e-mail en social media geïntegreerd kunnen worden. Unica Schutte ICT heeft eigen telecomspecialisten in huis die dit communicatieplatform voor u realiseren en beheren. Naast onze in-house kennis en ervaring in de uitvoering van deze werkzaamheden bij uw branchegenoten, profiteert u van ons inkoopvoordeel dankzij onze nauwe contacten met verschillende toonaangevende leveranciers.

Beveiliging van informatie

Het spreekt voor zich dat informatie van zakelijke en financiële dienstverleners optimaal beveiligd is. U moet immers de zekerheid hebben dat niemand bij uw data of de informatie van uw klanten kan. Doorgaans worden bij bedrijven in deze branche veel persoonsgegevens opgeslagen. Denk hierbij aan klantdossiers, maar ook aan NAW-gegevens, functioneringsgesprekken en salarisstroken kunnen op straat komen te liggen. Afgezien van de reputatieschade die dat met zich meebrengt, kan een beveiligingslek ook uw dienstverlening in gevaar brengen. De datacenters van Unica Schutte ICT zijn daarom beveiligd volgens de hoogste beveiligingsstandaarden. Dat behelst fysieke toegangsbeveiliging tot de datacentervloeren, maar ook technische beveiliging om inbreuk op afstand te voorkomen en beleidsmaatregelen om ongeautoriseerde toegang te verhinderen. De diensten van Unica Schutte ICT zijn onder meer gecertificeerd volgens de strenge normen van de ISO-27001 standaard voor informatiebeveiliging. Uiteraard zijn er ook maatregelen getroffen voor de beveiliging van de dataverbindingen van en naar onze datacenters, zodat ook bij de uitwisseling van informatie de kans op beveiligingsincidenten nihil is.

Mobiele apparaten beheerd met Enterprise Mobility Management

Door een professionele Enterprise Mobility Management oplossing in te zetten voor uw smartphones, tablets,  laptops en andere devices, biedt u uw medewerkers een veilige maar gebruiksvriendelijke mobiele ICT-omgeving aan. U kunt een set van standaard apps beschikbaar stellen waar u zelf het beheer over houdt, zodat u uw medewerkers voorziet van de meest actuele apps, maar ook uw bedrijfsinformatie in de apps op een veilige manier afschermt van onbevoegden. Unica Schutte ICT heeft veel ervaring met mobiele IT en heeft in-house kennis: er zijn eigen telecomspecialisten in dienst. Naast advies over- en implementatie van Enterprise Mobility Management, levert Unica Schutte ICT ook mobiele apparatuur (smartphones, tablets, laptops, etc.).

Permanent beschikbaar en betalen naar verbruik

Business-to-Business organisaties kunnen een grote kostenbesparing realiseren door hun ICT uit te besteden. Hierdoor hoeft u niet meer zelf te investeren in uw eigen ICT-omgeving, maar neemt u een cloud dienst af bij een ICT-dienstverlener op basis van betalen-naar-verbruik. Dit betekent dat men een schaalbaar ICT-model afneemt, waarbij de kosten meebewegen met de groei of krimp van uw organisatie. Tevens zijn er verschillende gebruikersprofielen samen te stellen, omdat vast kantoorpersoneel vaak meer functionaliteiten gebruikt dan flexwerkers. Daarmee kunt u besparen op uw licentiekosten. Unica Schutte ICT heeft deze mogelijkheden opgenomen in het brancheconcept en heeft ruim 10 jaar ervaring in de exploitatie van cloud oplossingen. Onze cloudoplossingen worden gefaciliteerd vanuit onze dubbel uitgevoerde datacenters met uitwijkvoorzieningen. Daarmee wordt een hoge beschikbaarheid van informatie gerealiseerd. Onze datacenters zijn in Nederland gesitueerd, wat u de zekerheid geeft dat uw data is opgeslagen op Nederlands grondgebied en conform wetgeving onder Nederlandse jurisdictie valt.

Applicaties koppelen met uw ICT-omgeving

Unica Schutte ICT kan zowel uw legacy applicaties als uw SaaS-applicaties koppelen met uw ICT-omgeving. Hierdoor is er een goede integratie met het ICT-platform en worden uw applicaties zo effectief mogelijk ingezet. Binnen de zakelijke en financiële dienstverlening worden veel ‘standaard’ SaaS-pakketten ingezet. Denk hierbij aan pakketten zoals Exact, AFAS, Unit4 en SalesForce.com. Unica Schutte ICT maakt het bij de meeste SaaS-applicaties zelfs mogelijk om single-sign-on (SSO) technologie toe te passen. Hierdoor hoeven gebruikers zich maar één keer te authentiseren om veilig toegang te krijgen tot elke SaaS-applicatie, terwijl de beheerafdeling met één handeling de rechten tot alle SaaS-applicaties kan verwijderen. Unica Schutte ICT heeft ervaring met het koppelen van pakketten en zorgt ervoor dat deze naadloos opgenomen worden in uw ICT-omgeving. Ook branche specifieke applicaties kunnen doorgaans op die manier worden gekoppeld. Het platform van Unica Schutte ICT is toekomstbestendig ingericht, zodat zowel bestaande als toekomstige applicaties of updates eenvoudig kunnen worden gekoppeld. Waar nodig treedt Unica Schutte ICT op als Single-Point-of-Contact (SPOC), waarbij ook de afstemming en aansturing van applicatieleveranciers binnen uw ICT-omgeving verzorgd wordt.

Digitale dossiervorming

Dossiervorming vindt anno 2017 grotendeels digitaal plaats. Vanzelfsprekend worden de digitale dossiers in het brancheconcept van Unica Schutte ICT optimaal beveiligd en wordt afgedwongen dat archiefdata niet gewijzigd wordt. Digitale dossiervorming brengt wel nieuwe uitdagingen met zich mee op het gebied van digitale archiefruimte. Met name de storage- en back-up omgeving kan in de loop der tijd een forse omvang bereiken, zeker als ook archieven worden gedigitaliseerd. Uitbreiding kan forse kosten met zich meebrengen als er vooraf geen rekening is gehouden met toekomstige toename. Het is een schaalbaar model, waarbij naar behoefte capaciteit uitgebreid kan worden tegen een vooraf vastgestelde prijs. Zo komen zakelijke en financiële dienstverleners niet voor verrassingen te staan als het digitale archief toeneemt.