Jouw SharePoint nieuwsbericht gepland publiceren | Unica

Jouw SharePoint nieuwsbericht gepland publiceren

Jouw SharePoint nieuwsbericht gepland publiceren

We krijgen regelmatig de vraag van klanten of het mogelijk is om nieuwsberichten gepland online te zetten binnen hun intranetomgeving. Daar weten onze specialisten natuurlijk alle ins en outs over te melden. Hoe leuk is het dat onze Office 365 consultant Maarten Vos jou in een nieuwe blog uitlegt hoe je dit eenvoudig kunt doen! 

Planning beschikbaar maken

Wil jij nieuwsberichten gepland kunnen publiceren, dan moet eerst de functie hiervoor geactiveerd worden door de site-eigenaar. 

1. Als site-eigenaar ga je rechts bovenin naar het ‘tandwieltje’ en selecteer je de optie ‘Inhoud van site’; 

2. Vervolgens selecteer je ‘Sitepagina’s’;

3. Klik vervolgens op ‘Plannen’ in de navigatiebalk en schuif de schakelknop ‘Planning inschakelen’ naar ‘Aan’. 

Een nieuwsbericht plannen

Als de site-eigenaar de functie heeft geactiveerd kunnen auteurs van het nieuwsbericht plannen. 

1. Wanneer je een nieuwsbericht hebt aangemaakt en deze uitgesteld wilt publiceren klik je boven aan in het lint op ‘Detail voor de pagina’;

2. Het venster ‘Paginadetails’ wordt aan de rechterkant  van het scherm getoond. Schuif de schakelknop ‘Planning’ naar ‘Aan’;
 

3. Kies een datum (in de agenda) en tijd wanneer het nieuwsbericht gepubliceerd moet worden; 

4. Wanneer je de datum en tijd voor het publiceren van het nieuwsbericht hebt ingesteld klik je rechtsboven op de knop ‘Planning’ om de instellingen op te slaan. 

Hulp nodig?

Heb je hulp nodig rondom intranetomgevingen of heb je een gerichte vraag over SharePoint? Neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen je graag verder.